Дізнайтеся все про податкову революцію в продажах онлайн. Станьте фахівцем.
Завантажте безкоштовний e-book
У 2015 році змінилися правила розрахунку VAT при продажу послуг електронних, телекомунікаційних та радіомовлення. Зміни застосовуються лише в тому випадку, якщо одержувачем послуги є фізична особа.
Починаючи з 1 січня 2015 року відбулася зміна способу визначення місця оподаткування VAT послуг телекомунікацій, радіомовлення та електронних послуг, що надаються споживачам у Європейському Союзі.
Зараз місцем оподаткування цих послуг є місце, де споживач має постійне місце проживання або нормальне місце проживання. Це скасування раніше обов'язкового правила, коли місцем оподаткування був зареєстрований офіс постачальника послуг. Зміна стосується лише послуг, що надаються споживачам.
Реєстрація в системі не є обов’язковою. Зміни не стосуються продажів між підприємцями (B2B), а також продажу споживачам та підприємцям за межами ЄС - у цих випадках діючі правила оподаткування залишаються.
Під споживачами слід розуміти осіб, які не є платниками ПДВ, напр., фізична особа, яка здійснює покупку, не пов'язану з підприємницькою діяльністю. На практиці це означає, що продавець електронної послуги (наприклад, електронного видання) повинен додавати ПДВ(VAT) за ставкою країни, з якої походить споживач.
Наприклад, якщо польська фірма продасть видання замовнику з Великобританії, вона повинна додати до цього продажу ставку, відповідну для країни споживача, тобто 20%. До кінця 2014 року фірма додавала б ставку ПДВ (VAT) у розмірі 23%, що застосовується у країні штаб-квартири фірми. Для того, щоб постачальники послуг не були змушені реєструватися в кожній державі-члені, з якої походять клієнти, була запроваджена спеціальна система, так звана, VAT MOSS.
Нові правила стосуються послуг телекомунікацій, радіомовлення та електронних послуг.
Не впевнені в класифікації? Повні визначення телекомунікаційних, радіомовлення та електронних послуг є єдиними у всіх країнах ЄС та регулюються виконавчим розпорядженням Ради (ЄС) номер 282/2011 від 15 березня 2011 р.
До послуг телекомунікацій належать надання послуг мобільної телефонії, доступу до Інтернету тощо. Послуги мовлення включають: доступ до кабельного та супутникового телебачення.
Правила ЄС визначають їх як „послуги, що надаються через Інтернет або електронну мережу, надання яких - за своєю природою - є, по суті, автоматизованим і вимагає мінімальної участі людини, а їхня діяльність без використання інформаційних технологій неможлива”. На практиці, електронні послуги - це, наприклад:
Для цілей оподаткування, електронними послугами не є, зокрема,:
Електронною послугою є попередньо записаний курс програмування, який користувач може завантажити за окрему плату на комп'ютер або відтворити онлайн. Однак електронною послугою вже не є курс програмування у формі контакту з викладачем наживо.
Алгоритм визначення місця оподаткування повинен бути розроблений таким чином, щоб він був надійним та базувався на об'єктивних даних. Ми надаємо більше порад на цю тему для наших клієнтів в електронній книзі.